نماينده شوراي عالي آموزش و پرورش در استان كرمانشاه:

تمام فعالیت های کودکستان ها می بایست در راستای اسناد بالادستی باشد

معاون آموزش ابتدایی استان از برگزاری نخستین همایش موسسان، مدیران و مربیان کودکستانها در تالار شهیدبهشتی ناحیه سه شهر کرمانشاه خبر داد.

به نقل از روابط‌عمومی معاونت آموزش ابتدایی استان کرمانشاه، زهرا نجار پیش از ظهر امروز 26 آذر ماه  در نخستین همایش موسسان، مدیران و مربیان کودکستانهای نواحی سه گانه شهر کرمانشاه با بیانچیستی؛ چرایی و چگونگی تربیت و اینکه چرا باید به مقوله تربیت بپردازیم گفت: تمام فعالیت های کودکستان ها می بایست در راستای اسناد بالادستی باشد وفراهم کردن زمینه‌ی رشد و شکوفایی استعداد کودکان براساس مبانی سند تحول بنیادین ودرچاچوب برنامه درسی ملی صورت پذیرد.

این مقام مسئول در آموزش وپرورش استان ضمن یادآوری مسئولیت  همه افراد در برابر تعلیم و تربیت کودکان ابراز داشت :شخصیت انسان ها در دوران کودکی شکل می‌گیرد بر همین اساس  محتوایی که در اختیار کودکان قرار می گیردباید براساس اهداف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودکان باشد که برگرفته از اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین است.در کنار آموزش کودکان آموزش خانواده های آنها نیز  باید جزئی از فعالیت های کودکستان ها باشدتا امیدوار باشیم کودکانی که تربیت کرده‌ایم آینده سازان ایران اسلامی باشند.

نجار با بیان اینکه تربیت تحولی است که در بستر تعامل ایجاد می شود تصریح کرد: در این تعامل مربی به عنوان محور است که شرایط و موقعیت ها و فرصت یادگیری را فراهم می کند و کودک بااختیار خود فرصتی و موقعیتی که مربی برای او فراهم کرده انتخاب می کند. مربیان الگوهای یادگیرنده برای نوآموزان هستند و نوآموزان از رفتارو گفتار مربیان الگوبرداری می کنند و باید مراقبت کنیم چرا که تربیت کودک یک کار تخصصی است

نجار در ادامه با بیان این که سازمان تعلیم و تربیت به دنبال توسعه کمی و کیفی است گفت: فعالیت های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودکان در دو بعد استقرار و استمرار فعالیت های کودکستان ها انجام می پذیرد و در حال حاضرفرآیند تطبیق مجوز های تاسیس در حال انجام است وپس از انجام فرایندتطبیق در صورتی که مناطق نیاز به موسس جدید  داشته باشند مجوزجدید صادر می شود.

معاون آموزش ابتدایی استان در پایان ضمن تاکید بر اجرای شیوه نامه اجرایی کودکستانها گفت :موسسان، مدیران و مربیان می بایست صلاحیت های حرفه ای و عمومی را داشته باشند تا بتوانند به تربیت تمام ساحتی کودکان بپردازند.از تجاری سازی و دادن آموزش های غیر ضروری مثل  آموزش الفبا، چرتکه و زبان انگلیسی پرهیز کنند و با ایجاد محیطی امن به پرورش کودکان بپردازند .